Sign in to follow this  
Followers 0

Rezygnacja z karty kredytowej w BZWBK

7 posts in this topic

Posted

Witam wszystkich,
Moja sytuacja osobista i mnie skłoniła do napisania postu na poniższym forum. Być może tutaj znajdę pomoc na rozwiązanie mojego problemy. Od kolejnych kontaktów z infolinią dostaję białej gorączki, na chodzenie do fizycznych oddziałów BZ WBK  nie mam już ani czasu ani nerwów.


Moja sytuacja przedstawia się w ten sposób, że kilka dni temu spłaciłem całe swoje zadłużenie na karcie kredytowej w Banku BZWBK (przyznany limit wynosił w moim przypadku 4.000 zł), następnie odwiedziłem placówkę banku aby dopełnić wszystkich formalności związanych z zamknięciem karty.

Zostawiłem swój podpis na wypowiedzeniu (okres 30 dniowy) i zwróciłem kartę. Dodatkowo miła pani poinformowała mnie, że mam nadwyżkę w wysokości 112 zł (wobec czego teoretycznie jest na niej 4.112 zł). Dostałem informację, że nadwyżka zostanie przelana na mój osobisty rachunek i karta zamknie się samoczynnie po okresie 30 dni

W kolejnym dniu inny pracownik podczas mojej wizyty poinformował, że jedna konieczny będzie mój udział w dokonaniu przelewu tj. sam osobiście mam to zrobić i nie ma innej możliwość. W innym przypadku zamknięcie karty będzie niemożliwe. Szkopuł w tym, że system odrzuca moje polecenia przelewu, przypuszczam, że to z powodu faktu wypowiedzenia umowy karty.

W tym miejscu chciałbym postawić pytanie. Jak to jest, faktycznie sam muszę zrobić ten przelew czy odczekać powyższy czas a rachunek się zamknie i kasa zostanie przelana przez bank?
Jeżeli jednak potrzebny jest mój udział w przelewie to jak to się ma do okresu wypowiedzenia i jak to „przeskoczyć”?

Następna sprawa. Jeden pracownik banku informuje mnie, że rachunek karty zamknie się automatycznie kiedy zostanie ona spłacona i oczywiście po okresie wypowiedzenia. Natomiast drugi mówi, żebym złożył jeszcze osobne pismo w tej sprawie. Komu wierzyć? Zostanie zamknięte samoczynnie czy konieczna będzie moja ingerencja? Jeżeli tak w jakim czasie wnosić wniosek? Kiedy skończy się okres wypowiedzenia czy już?

I jeszcze jedno. Każdy pracownik banku z jakim miałem przyjemność twierdzi, że nie wystawią mi zaświadczenie o zamknięciu karty kredytowej i jej spłacie (a ja tego bardzo potrzebuję). W zasadzie nie mają na to żadnego uzasadnienia, typowa odpowiedź „nie bo nie i hu…” Natomiast informacje zawarte na oficjalnej stronie BZ WBK wskazuję, że takie zaświadczenie powinienem otrzymać (fakt faktem odpłatnie ale zawsze). Czy ja żyje w równoległej rzeczywistości czy pracownicy banku są niedoinformowani/leniwi/niekompetentni w sprawie wydania pisma?

Mam nadzieję, że opisałem swoją sytuację w miarę przejrzyście.

Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki co do mojej sprawy.

Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

W mojej ocenie jeżeli na karcie kredytowej znajduje się nadwyżka to w momencie złożenia dyspozycji o wypowiedzeniu i rezygnacji, wskazaniu numeru rachunku na jaki ma zostać przekazana kwota nadwyżki  to obowiązek dokonania przelewu ciąży już na banku, który dokonuje odpowiedniego rozliczenia. Dla mnie jest to jasne i logiczne. Chyba, że się mylę.

Na dobrą sprawę wszelkie wątpliwości powinien rozwiać doradca i konkretnie powiedzieć „kto robi przelew”. Jak sam zauważyłeś sam przelewu zrobić nie możesz. Karta kredytowa bowiem od chwili przedłożenia rezygnacji nie jest już aktywna. Formalnie sam proces zamykania może potrwać nawet 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

A wie może ktoś jak dokładnie sprawa się ma z czasem po którym karta kredytowa jest ostatecznie zamknięta. Doradca w banku informował mnie o 30 dniach.

Jednak trzydzieści dni minęło już dawno a u mnie w dalszym ciągu nie zostało to zaktualizowane ani w bankowości internetowej ani w Biurze Informacji Kredytowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Pisemna rezygnacja została złożona w oddziale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Wszystko z mojej strony „gra”. Podpisałem pisemną rezygnację w oddziale, oddałem kartę i grzecznie opuściłem lokal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Twoja karta kredytowa do końca miesiąca powinna być zamknięta. W razie wątpliwości warto dopytać się na infolinii biura obsługi klienta Twojego Banku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Zrobiłem tak jak mi poleciłeś. Moja karta kredytowa faktycznie zostanie zamknięta do końca tego miesiąca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0